السبت، 20 نوفمبر 2021

نهاية الكون بقلم الأمير محمود

 نهاية الكون

 ...............

أسامحك أن هجرتني ولوعتني ف حبي

أسامحك أن قسيت وظلمت قلبي 

أسامحك على أي شيئ مهما يكون

لكن تخون يكون نهاية الكون عندي 

من يأسي لقيت نفسي أنا والسكوت 

سامع صمتي بيصرخ بأعلى صوت

ليه خنت قلبي وحكمت عليه بالموت

الأقي الموت يهون من شدة وجدي 


سارح والأيام من غير ملامح

أدينى عايش فيها وخلاص 

أهو بكرة زي إمبارح 

بعد ماراح الحب وضاع الأخلاص 

تقول ننسى إللي فات ونتصالح 

إللي راح أهو راح خلاص

شجر الحزن لساه طارح

بعد ما مات فيك الاحساس 

والصبر ملوش دوا عندي 


مش هغفر وأسامحك مهما كان 

لساه بالقلب جرحك وسنين الحرمان 

سنين عمري ف بحر يأسك ضيعتها وبغدرك تركتها لذل الهوان 

حب صادق خنتو ماصنتهوش 

قلب حالم ظلمتو مارحمتهوش 

هتلاقي حد تاني متعرفوش 

لو نسيت مين أكون 

يكون نهاية الكون عندي 

......

بقلم..الشاعر 

الأمير _محمود


ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

ماذا يحدث في الارض بقلم مونيا بنيو منيرة

 ماذا يحدث في الأرض  ( الحلقة الأولى ) في هذه الأرض  وعلى ظهرها وعمق غاباتها وبين وديانها وقمم جبالها  مخلوق….  فضله الخالق وصنعه بنفسه  ونف...