الاثنين، 24 يناير 2022

أسمع مني بقلم حماده الخضري

 أسمع مني كلام راح يوجع

إياك لحظة تفكر ترجع

مش راح أصدق دمع عيونك

المرادي بجد هخونك

كلمة قالتها في ساعة طيش


وقتها كنت بحاول أسمع

لكن قلبي كان بيدمع

كنت واقف أنا مذهول

إيه بس أنا ممكن أقول

كل كلامي مش راح ينفع


كل مرة انا كنت بخون

وكنت أتوسل وأرجع تاني

كل مرة بكون الجاني

وهي ديما تترجاني


أنا بجد خلاص مش هقدر

مهما قولت مش هقدر أبرر

كل مرة هي تأمن 

وكل مرة أنا أخدع وأغدر


مهما قولت مش هتسامح

رغم أني توبت خلاص

لكن قلبها مني أتكسر

أنا دلوقتي بقيت اتحسر


إيه تاني أنا ممكن أخسر

أنا والله لا يمكن أخون

مهما انا كنت ومهما يكون

هي عندي مش هتهون

أنا عارف قلبك أطهر


لكن أنا دلوقتي خلاص

أنا بجد في نظري أصغر وأحقر

وأنتي عندي أعظم وأكبر


كل حاجه بعدك وحشه

حتى حلاوة الشهد أتمرر

حتى صفاء القلب أتعكر


أنا بعترف إن أنا مخطئ

وأنا بوعدك مش هيتكرر 


#بقلم حماده الشاعر


ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

ماذا يحدث في الارض بقلم مونيا بنيو منيرة

 ماذا يحدث في الأرض  ( الحلقة الأولى ) في هذه الأرض  وعلى ظهرها وعمق غاباتها وبين وديانها وقمم جبالها  مخلوق….  فضله الخالق وصنعه بنفسه  ونف...